Amalan Mandi Air Sejuk pagi2..



..Sebelum saya masuk beradu.. ni ade sepintas lalu petua/amalan simple yang bukan sahaja menaikkan seri muka..tp mcm2 lagi....amalan mandi/berwuduk di pagi2 buta.......before subuh tu......
  • Mandi di waktu pagi(4-5 pagi) mampu melancarkan peredaran darah membuatkan tubuh lebih segar.
  • Air dingin meningkatkan keupayaan sel darah putih dalam tubuh serta meningkatkan sistem pertahanan tubuh melawan virus.
  • Berwuduk di waktu pagi meningkatkan produktivit hormon estrogen
  • Boleh memperbaiki jaringan kulit dan buat kuku lebih sihat dan kuat
  • Air dingin pada waktu pagi mampu menghasilkan ion2 negatif yang boleh meneutralkan darah dan membantu menyerap oksigen dengan lebih optimal sehingga wajah kelihatan lebih cerah dan berseri....... (dan saya pernah terbaca juga ..kalo mandi time2 mcm ni..boleh tlg pecahkan lemak2 yang tak diperlukan...cepat skit slim...tp kene air sejuklah... kalo dah pasang water heater..tak acilah beb)
Okeyla.. saya nak tidur dah ni... Alhamdulillah dapat juga saya menulis beberapa entry buat dikongsikan dgn sahabat2...dan esok masih banyak yang perlu saya lakukan... Bila menulis ni..hilang stress.hilang rasa nak marah......dan niat saya hanya ingin berkongsi yang terbaik untuk anda semua.....


Salam sayang

mommie adrina

No comments:

Post a Comment