Anak Kerap Bangun Malam Menyusu???








Masa zaman2 anak dara dulu,saya tidak pernah kenal apa itu supplement..Apatah lagi nak makan..Apa yang saya kenal yang pahit itu ubat..kalau sakit baru makan..kolotnye fikiran i time tu...hihihihi

Semuanya bermula semasa saya hamil..saya memang bertekad untuk bagi sepenuh susu ibuu kepada anak saya..saya nak anak saya lahir nanti kuat antibodi dengan susu ibu..Alhamdulillah saya jumpa seorang hamba Allah yang syorkan saya ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) iaitu penggalak susu dari product shaklee..saya tertarik dengan supplement ini kerana ia berasaskan soya dan semulajadi.Ia bukan sahaja Penggalak susu tetapi dapat memekatkan susu..Dalam pantang sampai sekarang puteri saya selalu bangun malam untuk menyusu..Tp dia hanya bangun malam jika ibunya tak minum ESP..Kalau sebelum tidur tak ambil ESP mmg saya tidak cukup tidur,lengguh badan sebab Adrina minum susu sambil mengiring sebelah kanan je..Dengan ESP adrina tidur lena dan ibunya bolehlah berFB..hihii

Saya cuba cari info,dan saya nak kongsikan Anak yang kerap berjaga malam itu kerana lapar.Namun susu ibu cepat diprosesdan agak cair berbanding susu formula..Susu formula mempunyai lemak yang membuatkan anak kenyang pada jangka masa yang lama.Namun sekiranya terlalu kerap bangun mlm,akan membuatkan si ibu keletihan,kurang tidur malahan emosi dan fizikal anak juga memberi kesan kerana tidurnya terganggu.Berbeza dengan susu ibu,tak sempat baby menangis atau gelisa,ibu trs je buka baju dan baby terus hisap..Segar dan berkhasiat lagi.Tak payah susah2 bagun malam nk bancuh susu..

Sebab itu saya memilih ESP sampai skrg anak saya Adrina umur 1thn 3 bulan..masih dapat menikmati susu ibu yang banyak dan pekat penuh berkrim..Oleh kerana  salah satu manfaat ESP yang saya lihat adalah dapat memekatkan susu,supaya anak lebih kenyang..yela,macam kita makan sup kosong atau sup cendawan mana lebih kenyang??tentulah sup cendawan kan???Jadi saya bertekad untuk mendapatkannya.

Harga memang berpatitan,dengan container yang besar tahan 2bulan..bukan saya je minum,mak,yah,suami turut minum untuk kekalkan tenaga dan kesihatan.Memang sedap tambahan ia boleh dibancuh dengan semua jenis minuman.Yang penting ianya NON-GMO!!
Sekarang Adrina memang tidur lena dan tak bergayut lama-lama dah..Saya kini tidak mengantuk walaupun bangun awal,tiada sakit belakang,sakit badan.semuanya hilang...

Selain itu minum ESP di waktu pagi memang mengenyangkan tatkala tidak sempat nak bersarapan..Cakap je saya ni suri rumah..kadang-kadang tak sempat nak uruskan anak dan suami nak pegi kerja..Dengan Esp saya bertenaga pada waktu pagi..siap berlari lagi naik tangga sambil dukung adrina...Tak caya???Jom try ESP hari ini..Banyak Keistimewaan ESP ni...




Nak tahu lebih lanjut mengenai ESP boleh 
HUBUNGI:012-9394620
FB :Normastura Hasan
FANPAGE:Kedai Mommie Adrina

JOM ODER SEKARANG!!FREE KONSULTASI!!NAK HARGA MURAH JOM JOIN AHLI BAWAH MAS...




No comments:

Post a Comment